Att jobba är kul, såhär innan jul!

När man jobbar hemma, tycker att man är lat & plötsligt upptäcker att det man satt en deadline för på fredag redan är klart – då vet man att hemmajobb är effektivt. Och medan jobbet blir gjort blir tvätten tvättad. Så himla lämpligt!

20 januari tar min projektanställning slut, så jakten fortsätter. Vänliga människor hjälper mig – pratar med sina kontakter & tipsar. Jag var på en intervju för ett jobb förra veckan, som jag efter jul ska på en andra intervju för. Det rullar på känns det som! Och förhoppningsvis kan någon av de krokar jag slängt ut leda till ett kreativt, utmanande och roligt jobb! Jag är så glad att mina kollegor på banken vill ha mig kvar och att de hittar alla möjliga sätt att fixa in mig – ett mammavikariat här, en projektanställning där. Jag har haft en väldans tur ändå! Den dök upp mitt i all otur.

Lärdom: Sluta aldrig hoppas. Sluta aldrig kämpa.

Mvh, Pretto

Kommentera

