Miste en såndär oskuld idag…

Idag har jag alltså tatuerat mig för första gången. Något jag tänkt på i många år, men aldrig trodde jag skulle göra. Men nu är det gjort & det jag känner är glädje! Det gav en enorm adrenalinkick & efteråt låg jag & skakade i tio minuter… Inte för att det gjorde ont, utan för att jag var så spänd innan.

Jag tatuerade in tro, hopp & kärlek, kombinerat i en symbol. En symbol som verkligen betyder mycket för mig.

Tro
Lever med min tro om det gudomliga i allt runt omkring oss. I tron om att de energier som finns i oss & runt oss påverkar oss. Jag är praktiserande Wicca & använder skogen för att lugna mig & vinden för att sätta fart, elden & vattnet för att rena. Jag ser saker i kaffesump och tarotkort & jag helar med Reiki. Jag har inget behov av att få er att tro samma & jag vill inte behöva förklara mig. Det är min tro & jag har inga bevis för att det är sant. Men precis som ni känner på er saker, känner jag också saker. Men kanske inte samma,

Hopp
Jag slutar aldrig hoppas och min tro får mig att fortsätta hoppas. Samtidigt står ankaret för att jag är (vill vara) ankrad & balanserad.

Kärlek
Och störst av allt är kärleken! Kärleken till livet, vänner, händelser & framförallt till min familj. Jag älskar så många & så mycket på så olika sätt. Men viktigast är barnen & Johan.

Kärleken till dem är den största!

20131214-223323.jpg

Kommentera

