Tröttma

När Valter 1,5 år bestämt sig för att inte sova sjunger han. Han har inte så många ord i sitt förråd, men vad spelar det för roll? Han sjunger & han kastar nappen 100 ggr på raken & efter varje gång ropar han ”tappa!” ”Nappi!”. Ikväll gav jag upp. Johan fick ta Algot & jag satte mig i soffan med Valter för att tråka ut honom framför typ Aktuellt. Jag kan meddela att det inte funkade. Han skrek istället ”Mimmi!” I förtvivlan. Eftersom Musse piggs klubbhus inte sänds vid dem här tiden, så fick jag försöka lura honom på annat sätt. Åter till sängen. Och nu står han där, ropar ”Nappi!” & gråter snor. Och jag är en så trött morsa som låter honom skrika. Istället lyssnar jag på Algot, som inte heller sover, & hans föreläsning om valhajar. Vad fan är en valhaj? Jag lyssnar inte. Jag hör ord men inte mer än så.

Kommentera

