Vad jag vill:

Det händer så mycket med en ryslig fart och ändå står mitt liv helst stilla. Jag sitter här i hemmakontoret och söker jobb, träffar någon kompis varje vecka och pratar om hur gärna jag vill ha ett jobb som är på det ena och andra sättet. Och så har det varit i några månader nu. Samtidigt lär sig Algot om rymden, Valter börjar prata på riktigt och sommaren blir höst och hösten blir vinter. 

Men vad är det då jag vill? Jo jag vill in i ekorrhjulet, jag vill stresslämna på dagis, springa till bussen, köpa en latte to go på Gataue och slå på datorn för att finna en fylld inbox med problem som behöver lösas. Jag vill skriva. Jag vill sökmotoroptimera sidor, göra dem användarvänliga och korrigera lite i HTML-koder. Jag vill driva projekt och kampanjer, fundera ut en bra kommunikationsplan till sociala medier och sedan ta en 10-fika med inspirerande kollegor. Men bara en kaffe med mycket mjölk, för jag vill ju gå ner i vikt med.

Jag älskar att jobba när jobbet är givande och jag älskar de sociala sammanhang en bra arbetsplats ger. Om inte förr, så vill jag verkligen börja jobba när 2014 är här.

20131114-134652.jpg
Jobbsugen chey

Kommentera

