Gnällande, arbetslös biatch

Kastas av och an – utan fokus. Orkar inte skriva. Måste skriva! För hjärnan och hjärtat. Om känslorna och sånt som inte syns. Kanske inte finns? För vem är jag att gråta och må dåligt när så många andra mår så mycket sämre? En medelklasstjej i ett överklassamhälle. Arbetslös. Och det är jobbsökandet som tär. För jag söker, men utan att finna. Och jag ska vara så jä-hä-hääävla glad att jag är med i slutprocesser tydligen. Men det räcker inte. Jag vill faktiskt jobba och skriva på heltid – skjuta ur mig kreativa idéer. Inte slösa dem på mössor och kransar. De blir väl fina – men ändå halvdana. I det skrivna ordet känner jag mig trygg. Förutom dessa jävla jobbsök. Uppenbarligen räcker inte ett bra brev – man ska även ha 15 års erfarenhet i branschen, expertis om nästa CMS-verktyg & ett kontrakt med Djävulen. Vet ni var hen bor?

Kommentera

