Bara gnäll

Livet sen Valter kom har inte varit det bästa. Man vill ju att ens föräldraledighet ska bestå av promenader, lattemorsande & lek med andra föräldralediga. Men vi har aldrig varit så sjuka som de här senaste tio månaderna. Och till följd av sjukdom kommer depression. Jag känner mig så oerhört ledsen & besviken. (OBS, kan vara lite menshormoner som pratar nu.) Och den där tredje bäbisen, som jag trodde att jag ville ha, känns omöjlig nu. Jag är inte en så bra mamma just nu. Jag orkar inte. Jag vill vara själv. Ibland! Älskar mina barn mer än något annat. Såklart. Och jag ger dem det de behöver. Men jag vill ge mer. Jag vill vara mamman som orkar leka, spela spel & åka på utflykter med mina barn. När ska jag bli den mamman? Tycker jag varit det när jag bara hade Algot. Men nu känner ja mig bara ledsen.

Inte har jag ork eller tid att träffa mina vänner heller. Och jag kan ju inte, eftersom det alltid är nån som är sjuk i det här hemmet.

Om du fortfarande läser så får du fortsätta läsa gnäll. Är nämligen hundvakt åt mammas golden nu & inser att jag är mycket mer allergisk än jag trodde. Det klias i ögonen & som vanligt sätter astman fart. Sa jag att jag är less på mycket i livet nu? Fy faaaaan!

Sätt mig & maken på ett flyg till värmen & ta hand om mina fina barn, så kommer jag tillbaka i all min glada prakt sen. För böveln!

3 thoughts on “Bara gnäll

Kommentera

