9 månader vs 9 månader

När Algot var 9 månader började han gå. Först en 3-4 steg. Sen plötsligt 18 & sen gick han som en riktig liten människa. (För bäbisar är bara låtsasmänniskor)

Tyvärr innebar hans tidiga grovmotorik en del problem i form av blåmärken och bulor, så vi fick ha på honom en vadderad störtkruka. Mycket fräsigt!

Nu är Valter 9 månader och jag är så glad att han inte kommit lika långt i sina promenader. Han har precis börjat ta sig framåt med gåstolen, och då på tvären, så att hans små ben ska hinna med. Man ser dock en hel del andra framsteg. Han har lärt sig vinka & han säger både mamma, pappa & Aggo (Algot) – dock inte på kommando. Han är väl självständig liksom. 😉

Nu är min stora bäbis 5 år och idag börjar han på simskola. Jag är så sjukt stolt över mina barn! Sådär äckligt mammastolt, så att barnen borde skämmas över mig. Men faktiskt så borde jag starta en bäbiskennel. Det blir så fina & härliga barn i det här hemmet. Hehe… Får börja bearbeta Johan om att vi nån gång i framtiden kanske behöver en till bäbis.
Algot 9 månader
Algot 9 månader

Kommentera

