Första dejten sen V

Sådär. Nu har vi haft barnvakt åt båda barnen för första gången. Jag var nervös, men förväntansfull innan. Visste inte hur jag skulle ta det, hur Valter skulle ta avsaknaden av mig & visste inte om farmor skulle orka, om Valter skulle balla ur. Som tur är gick det bra på alla plan. Jag saknade inte så farligt, Valter var glad mest hela tiden & farmor orkade. Puh!

Och vi hade det, förstås, skitbra! Först såg vi Les Miserables på bio. Den bästa filmen jag sätt på år & dar! Älskar den & kommer vilja se den igen snart. Efter det åkte vi till Texas Longhorn & svullade & sen tog vi det lugnt & drack lite öl här hemma. Romantik som passar oss!

Idag har vi varit ute & lekt i snön allihop. Algot, som nu är fem år, är väldigt beroende av kompisar just nu, så vi tog med oss granntjejen & åkte snowracer/skidsparkcykel. Imorgon, efter dagis, ska han få gå hem till sin nya BFF för första gången. Den kompisen följde m hem hit i torsdags… så nu hoppas jag det blir mycket lek tillsammans m honom också. De är så sjukt lika.

Kommentera

