Kalashelg

Efter en helg fylld med kalasförberedelser & kalas på kalas, hade jag idag uppskattat soffläge & en bra film. Men det hade ju inte gått. Dels för att kvarterslokalen skulle städas, dels för att jag i helgen proppade i mig alldeles för många kakor, som idag skulle promeneras bort. Så det har jag gjort. Städat. Och promenerat. Och ätit bra grejer vid rätt tidpunkter.

Men jag är nöjd med helgens femårskalasande. Mest för att Algot är nöjd, men också för att allt flöt på bra. Det blev elva barn på barnkalaset & sen tolv pers på släktkalaset. Och vi smaskade bara sånt Algot älskar. Glasståg, bullar, rullrån, chokladbollar, godis, stuvade makaroner, köttbullar & kladdkaka. Blev mängder över, så nu är frysen full.

Nya tag idag alltså… Tills nästa födelsedag!!!

Ja, det är riktigt – Johan fyller år imöra.

20130114-154213.jpg

One thought on “Kalashelg

  1. Vad kul med kalas och särskilt kul är det när födelsedagsbarnet tycket att det var lyckat! Du får gratta Algot från mig och mina killar. Kram Helena

Kommentera

