Bra & dålig blir inte medioker

Det har varit en bra dag och en dålig dag. Dålig för att de beväpnade bankrånarna sprang lös i Täby & skrämde mig med blotta existensen. Och dålig pga ond rygg.

Bra tack vare Valters feber, som är på väg åt rätt håll, men framförallt bra tack vare Algots välmående på dagis.

När vi kom till förskolan imorse såg jag hur kompis 1 gick Algot till mötes, från andra sidan gården. Kompis 2 kom från annat håll för att möta honom. Tillsammans gick de bort från mig & träffade på kompis 3, som gav Algot en stooor kram & massa pussar. Algot skrattade & kramade tillbaka.

Jag är helt överlycklig för det här! Istället för tårar vid lämning, är det glädje. Och istället för en klängande, hemlängtande son vid hämtning, möter jag en pojke som klättrar upp i trädet, med tårar i ögonen & säger att han ALDRIG vill gå hem. Och vet ni… Jag har det gärna så. Jag älskar att se honom trivas!

20130110-222513.jpg
Mina pojkar ikväll

Kommentera

