Bli smal & sånt

Det är ett nytt år och då ska man, som bekant, göra en omstart. Jag ska, som så många andra, få en smal midja & bli nöjd med mig själv. Målet är -12 kg på 13 veckor. Men jag tänker inte straffa mig själv om jag inte lyckas. Istället ska jag fortsätta & se om det kanske funkar efter 15 eller 17 veckor istället. Behöver pepp! Mest av mig själv.

För mig är det alltid socker som är svårt att undvika. Det bästa jag vet är att fika. Kaffe med kakor FTW! För att göra det hela ännu värre, råkade jag idag tappa vår pressobryggare i golvet, så nu är inte ens kaffet lättillgängligt. Annars känner jag att det är ett bra substitut.

På söndag fyller Algot 5 år, så det värsta är att det ska bakas en del. Gjorde rullrån i söndags, så att jag iaf fick smaka dem (började nya livet i måndags) & ska på fredag & lördag baka bullar & göra chokladbollar. Det får duga. Ghaaa… Plågan i att inte smaka det jag bakar!

Den 30’e januari ska jag jobba på Bukowskis M igen. Ska bli skitkul. Vi ska då också försöka planera in hur jag ska jobba där i framtiden. Hoppas på fast & heltid i augusti! Med några dagar här & där fram tills dess.

Shit, snart ska både Stina & Linda klämma ut sina bäbisar & jag har knappt sett deras fina magar. Livet springer liksom ifrån mig & jag känner att jag inte hinner med nåt. Jag som skulle börja sticka & baka igen. Men hinner knappt plocka i & ur diskmaskinen på dagarna. Men jag vill ju träffa kompisarna! I måndags flyttade iaf Annelie till Täby, så nu ska här lekas!

Angående min tjockhet – har tagit en före-bild… Men ser så bedrövlig ut att jag aldrig kan visa den för någon. Denna midja kräver styrsel!

Kommentera

