Glädjeämnen

Två glädjeämnen! Det första, som också gör mig gladast, är att Algot vid två tillfällen den här veckan inte velat gå hem från dagis. Det låter kanske inte som något glädjande – men i det här fallet så är det så. Algot har vantrivts så pass och haft
sådan dagisångest att han velat sova mellan oss för oron. Och tårarna har varit många. De sista dagarna har han knappt gnällt på morgnarna innan dagis & inte heller vid lämningen. Han har börjat gilla det! Tjohooo! Det kan vi tacka kompisen A & den nya dagiskompisen N för. Puh! Mammaoron har varit olidlig. Jag har gråtit jag med.

Den andra glädjande nyheten är att jag verkar vara frisk från lunginflammationen nu. Värdena är bra & röntgenplåtarna såg tydligen bra ut. Orsaken till att jag fortfarande inte känner mig hundra är min astma, som gör att återhämtningen tar längre tid. Det kan jag dock ta, ska ni veta.

Känner mig sjukt kreativ nu. Har beställt lite juntapyssel på nätet, så om tiden räcker till tänker jag sätta igång i helgen. Men vi får se… Full rulle som vanligt. Och imorgon blir det trerätters
med syrran & hennes familj. Mys!

20121109-225159.jpg

Kommentera

