Höstlovsdagboken

Nu har jag och barnen haft tre härliga dagar i Gävle & Söderhamn. Vi har gjort en snögubbe, shoppat, myst med mormorn & jag har träffat två av mina bästisar.

I tisdags åkte Algot & mormorn till badhuset medan jag & Valter begav oss till Anna i Bergvik, min barndoms by. Vi fikade massa & gick en härligt lång promenad med våra vagnar. Nostalgi som bara den! Spanade in huset jag är uppväxt i, men kände inte alls något vemod. Däremot såg jag massa andra fina hus, som jag inte noterade som fina i mina tonår. Men nä… Jag kommer aldrig återvända till Bergvik eller Söderhamn. För mycket skit i minnena. Mycket fint med förstås, men ändå mycket skit. Får hoppas att Anna& Nicklas bor kvar, så jag får hälsa på dem ( gick i samma klass som dem åk 1-6)

Idag tittade vi förbi Angelica & Sebbe & fikade lite till. Men nu är vi hemma & kvällen har varit mysig m söta, utklädda barn & äckligt mycket godis. Nyttigt höstlov! Bjöd också min man på asabajsagod lyxmat ikväll! Halstrad tonfisk m soja, avokado, sparris, vitlök & massa gott. Blev övermätt, men äter ändå godis. Borde skärpa mig.

Dags att sluta, Algots gosehund kan inte sova om jag inte klappar den.

20121031-210931.jpg

20121031-210954.jpg

Kommentera

